BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 5 May 2011

Air ZaM Zam.....Mmg DaSaT.....SubHanAllAh..


Hukum Minum Berdiri
Rasulullah minum air zam2 secara berdiri. ade kajian pakar...air zam2 ade fluorida yang memiliki daya efektif mbunuh kuman serta ade kalsium dan garam magnesium yg tinggi berbanding air biasa...... dari segi saintifik air zam2 ni bersifat alkali..... so air zam2 boleh meneutralkan asid hidroklorik yg terhasil dlm perut n mengurangkan pedih ulu hati..... tu pasal rasulullah minum air zam2 berdiri spya air zam2 cepat dapat meneutralkan asid yang ade kat dalam perut.
huaaa.....bijak2...


Keajaiban Air Zam-Zam
Air zam2 juga ade  iodin, sulfat dan nitrat. Kandungan makronutrien yg tinggi khususnya magnesium, sodium dan potassium menyebabkan air zam-zam bersifat nutritif berbanding sumber lain....huh....sbb ni la air zam-zam dapat menyegarkan para jemaah haji yang meminumnya dan bg ketahanan anbodi kepada orang yang meminumnya....bwh ni ade kandungan air zam2 secara terperinci....tgk2...
PERBANDINGAN UNSUR KIMIA:
Antara air ZAM ZAM ( Mg/l ) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dan air MINERAL
* Klorida (cl) 159,75 ,…………………….Mineral : 30
* Sulfat (SO24) 140 ,……………………..Mineral : 27
* Nitrat (NO3) – ,………………………….Mineral : 15
* Nitrit (NO2) 0,045……………………..Mineral : -
* Bikarbonat (HCO3) 398,22,……………Mineral : 32
* Flour (F) – ,……………………………..Mineral : 0,7
* Besi (Fe) tak terdeteksi ………………..Mineral : 0
* Mangan (Mn) 0,014……………………Mineral : -
* Natrium (Na) 318,0 ,………………….Mineral : 20
* Kalium (Ca) 182,2 ……………………Mineral : 3
* Zat Padat Terlarut (TDS) 858 ,…….Mineral : 170
* Magnesium (Mg) 6,86…………..……Mineral : 5
* Zat Organik 2,79-…………………….Mineral : -
* Jumlah Mikro Organisme (TPK) 38 kolom/ml -…Mineral : -
* PH 7,3………………………………..Mineral : 7,2
air zam2 mmg tiade tandingan..hahahah....
ade seorang Profesor pakar pase air dr Jepun. die tunjuk  hasil kajiannya pasal air, Sampel-sampel air yang diambil dari berbagai sumber air (sungai, laut, perigi dan bermacam lagi).
Maka terpancarlah berbagai2 rupa bentuk susunan molekul-molekul air tu. Ada yang berupa seolah2 seperti jin tetapi samar-samar...eeee....., x jelas sgt ar (dgn telinga yg besar, bertanduk dan sebagainya) rupa yg menggerunkan dan menakutkan. pastu Profesor itu kata “banyak lagi sampel-sampel air yg len tp rupa molekul-molekulnya hampir sama, sekarang saya nak tunjukkan sampel air yang berlainan dari sampel-sampel air yang saya tunjukkan tadi”
Profesor tu pun tunjuk laa.....maka terpancarkan satu rupa bntuk molekul air yg tersusun cantik berupa seolah2 seperti berlian (bersegi-segi) ,bersinar- sinar dan sinarannya mengeluarkan warna-warna yang menarik melebihi 12 warna....kalah warne dlm fizik nih...
MasyaAllah....cantik sehh.... pastu  profesor tanya “Sape di antara kamu sume yg tau sampel air ape ni”. depa syap jaa....pastu Pensyarah dr UM angkat tangan dan menjawab “saya rasa itu adalah sampel air zam-zam”. Profesor berkenaan tu panggil Pensyarah naik ke atas dan bertanya “Berikan saya sebab kenapa awak berkata air itu adalah air zam2.
“Kerana air zam-zam adalah air yang termulia didunia ini” Jawab Pensyarah.....Profesor berkata ”Saya tak tahu samada betul atau tidak air zam-zam itu mulia tetapi memang betul ini adalah sampel air zam-zam.”
huaaaa......mmg power....
pastu professor ni ckp air ni dpt mempengaruhi rupe bentuk molekul2 air...pastu prof ni pun wat la experimen...bagaimanakah yg dikatakan air ni mempengaruhi rupe bntuk molekul2 air... sume org bace sesuatu kat air minerel tu masing2........pastu sorg volunteer ni bgn untuk nak uji rupa air nya.... Bila ditunjukkan kat diskrin, nampak molekul air membentuk seolah-olah seperti tokong cina (dengan janggut yg panjang dan perut yang buncit).
KINI tiba giliran Ustaz...haha...*saat yg ditunggu2kan*....air yang dibaca dengan Al-Fatihah, Selawat dan Ayat Kursi maka nampaklah rupa molekul air seperti berlian dan berkilau-kilau. pastu  Ustaz disuruh oleh Profesor membaca sebarang ayat/kata-kata yang tidak baik…maka nampaklah diskrin molekul air berupa seperti sel-sel barah.Subhanallah. ….
kat bwh ni molekul air zam2 bukti hasil kajian Dr Emoto....

huh....lawa tuhh....

Ahli sains Jepun kate air zam2 ni memiliki khasiat lebih dr seribu titik air biase walaupun telah diproses mcm2 cara..... Air zam2 adalah berkhasiat, berkat, bersih dan Penawar paling mujarab anugerah Allah S.W.T
inilah kekuasaan Allah S.W.T............
sekian

0 comments: