BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 4 May 2011

freedom dr matrik...problem kat umah

setelah selama stahun aku peninnn2 di matrik.....hah...aku nak relek slame 5 bulan.....yes2....nak sep duit...tumpang kawan ajelah....hehe

hari fes balik umah.....huaaa.....*nyanyi kuat2*Calling you for freedom, freedomWe know you can hear our call oohWe're calling for freedom, searching for freedomWe know you won’t let us come to matrikWe know you're here for freedom....


haha....sambutan setelah finish pengajian di matrik.....toooooooooooott...sampai di pintu rumah......


zaid : ummi.....ummi.....zed dah smpai....adek2 skelain...sila ambil brg2 aku...haha..*jd bos  skejab* 
adek2ku : ade yg malas....ade yg buat muke slenge...ade yg rajin...huaaa...bgoss2... 
ummi : zed....kite ade masalah nih.....ade org baru yg menetap kat umah kite nih... 
zaid : eh....mane2??...sape2?? 
ummi : kat tingkat atas ni ha....*rumah 2 tingkat..hee..*....die ajaib la...xleh nmpak.... 
zaid : erk...macam plek ja bunyi nye....haiss...*bilik aku ngan abg aku je kat atas..tp abg aku xda...bertambah peninnnnn*...ummi...sbelom nii zed penah nmpk...mase tu zed baru bgn tido..dalam pukul 2 kot..zed nmpak wane itam kat atas terapung menutupi kipas....tp mase tu mamai...elok je sambung tido...besok tu bile zed pk2 balik...itu rambut...makin lame bende tu ilang....lepas 10 saat baru zed nmpak kipas...tp mase tu zaid x pk plak bende2 tu... 
ummi : ouh...yeke??...ade byk bende tu kat atas...ummi ni pun baru pas berubat.... 
zaid : adoiiiiihhhhh...xpe la ummi...mulai skarang kite solat jemaah kat atas....huh
habis je solat jemaah kat tingkat atas..... 
adik aku umair 1 tahun 4 bulan ni kelihatan len macam....umair ni masih blom tertutup hijab..so die boleh nampak lg la...die macam nak ceritakan sesuatu tp die tak reti ckp...nseb bek la die ni bijak ckit....die buat gaye2 mengikut ape yg die nmpak....antara gaye2 yg die wat :-


1. meludah kat kami sume 
2. tendang aku ngan mak aku 
3. melompat.. 
4. menjerit 
5. pijak Al-Quran


adeyh...makin seram aku.....malam pertama aku tido bilik aku....alhamdulillah...xdepape yg ganggu....malam kedua...aku kene kaco...hais...cabut tros turun bawah....malam ketiga....abg aku balik....hahaha...*nak wat jahat ckit*....aku ngan ummi tak bg tau lgsung kat abg aku pasal bende halus nih...hehe...besok tu mak aku jumpa abg aku...


ummi : faiz(abg aku)...cam ne tido smalam...??bes?? 
faiz : *muke plek*...huh..smalam faiz kene tekan yg paling kuat faiz penah rase...faiz nmpk tengkorak,mcm2 bende la.... 
ummi : *mak aku bg tau kat abg aku*...hehe


sblom ni...ade adek kawan aku dtg umah aku...die panggil salam kat umah aku....die nampak ade org selak langsir kat sbelah bilik aku....tp...aku ngan family tgh bershoping....siapakah itu???haaaaaa!!!!! 
tp slepas 4 or 5 ari kami solat jemaah + bace Al-Quran + al Mathurat kat atas ni.....ase nye da kurg da kot....
berita terkini......smalam adek aku ade wat gaye terbaru......haha....jin tu solat....mungkin jin ni islam kot.....jin kafir dah lariii.....bole la tolong2 tgk umah aku nih...safety guard....

kisah benar nih....no reka2....

pengisian?? 

kalau pompan elok la berjemaah kat umah...yg laki plak pi masjid...bace Al Quran...consistent.....Al Mathurat tiap2 pg....semoga dpt perlindungan drpd Allah..... 

*peringatan untuk semua orang dan diri aku juga...* 
sekian....

1 comments:

TantePiya said...

seram gak noh..